Forum Forum klasy IVc Strona Główna Forum klasy IVc
Poruszamy wszystkie tematy...zwłaszcza idiotyczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porządek na forach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy IVc Strona Główna -> Forum - sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Virus
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:03, 05 Sie 2005    Temat postu: Porządek na forach

Jako, że jestem narazie jedynym adminem opiekującym się forum, pozwoliłem sobie rozpocząć ten temat. Nasze forum, jak zauważył słusznie zresztą studnia, zamienia sie powoli w śmietnik. W związku z powyższym trzeba coś z tym zrobić. Ale sam nie chce niczego zmieniać bez Waszych opinii bo jest to nasze wspólne forum i chce by każdy miał w tym swój udział. Na początek proponuje się nieco sprężyć i zapodawać sugestie, poglądy, opinie itp. Ale sprubójmy zrobić to w sposób czytelny i przejrzysty, bez głupich tekstów i bezsensownych postów. Tylko poważne wypowiedzi.
Proponuje sugestie pisać w punktach - jeśli się da to krótko, treściwie i na temat, no i jakiś komentarz odnośnie własnych sugestii. Następnie proponuje się ustosunkować do propozycji poprzednika - również w punktach.

Oto moje propozycje:

1. Przeniesienie małopopularnych tematów z poszczególnych for do jednego.
2. Nazwy tematów niech wiążą się z ich zawartością.
3. Niech każdy pilnuje swoich tematów a offtopiki niech będą stosowane tylko w wyjątkowych sytuacjach. W razie zbytniego odejścia od tematu zgłaszać sprzeciv na priv do jednego z adminów a nie w danym temacie.
4. Skończmy z bezsensownymi postami typu: " :shock: " lub "witam"
5. Ewentualnie zmienić wygląd forum by je troche odświeżyć (moge to zrobić w kilka chwil)
6. Poruszać więcej tematów i spróbować przekonać do siebie większe grono (nie tylko z naszej klasy)

Komentarz:

Jeśli chodzi o punkt 1 to można by utworzyć coś w rodzaju archiwum i przenieść tam małopopularne tematy (lepsze to niż je usuwać).

Punkt 2 chyba wszystko wyjaśnia

Dalej powinniśmy pilnować (w miare możliwości) swoich tematów i nie pozwalać na offtopiki by nie zaśmiecać tematów

Co do wyglądu to jest kilka niezłych gotowców z których można skorzystać aby zmienić ten monotonny wygląd - przyglądałem się im i jest w czym wybierać (w dodatku każdy można edytować lub stworzyć własny). Można by na próbe kolejno je włączać na np. 1 dzień i sprawdzić który najbardziej się nadaje.

No i podstawa to poszerzenie naszego forum o większe grono użytkowników - zaprośmy chętnych przydzielmy niektórym prawa moderatorów i pozwólmy prowadzić własne fora w ramach naszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cypis
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:35, 07 Sie 2005    Temat postu:

Brawa dla tego pana!

1) Trzeba ustalic po jakim czasie przenosimy stare (czyli takie w ktorych nikt sie juz nie udziela) tematy do archiwum.

2) Zgadzam sie

3) Raczej rowniez sie zgadzam (nie dotyczy tematow stworzonych do offtopicow (vide "olac temat" Monisi Mruga )

4) Bywa, ze takie posty sa bardziej wymowne niz te obficie ubrane w tresc

5) Rzuc pare konkretnych propozycji i cos sie wybierze Wesoly

6) Popieram


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Virus
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 6:30, 08 Sie 2005    Temat postu:

Cypis napisał:

1) Trzeba ustalic po jakim czasie przenosimy stare (czyli takie w ktorych nikt sie juz nie udziela) tematy do archiwum.

2) Zgadzam sie

3) Raczej rowniez sie zgadzam (nie dotyczy tematow stworzonych do offtopicow (vide "olac temat" Monisi Wink )

4) Bywa, ze takie posty sa bardziej wymowne niz te obficie ubrane w tresc

5) Rzuc pare konkretnych propozycji i cos sie wybierze Smile

6) Popieram


Ad1) Proponuje okres 14 dni po tym zamykamy temat i przenosimy do archiwum

Ad4) Ale rzadko

Ad5) Jesteś adminem więc zajrzyj do panelu admina i przejrzyj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Studnia
Learning



Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: krzyżacka twierdza (tymczasowo)

PostWysłany: Śro 0:49, 10 Sie 2005    Temat postu:

Przepraszam, że tak późno- dopiero dzisiaj zauważyłem ten temat.

Wracając do pomysłów reform na naszym forum:
1. Archiwum to dobry pomysł (po pierwsze- każdy będzie bał się, że jego temat tam tarfi, to doprowadzi do mobilizacji; po drugie- zapanuje porządek). Jeżeli chodzi o termin 14 dni, to uważam, że to i tak dużo, wiec nikt nie powiniem mieć sprzeciwów.
2. Oczywiście bez zastrzeżeń
3. To jeden z ważniejszych problemów. Każdy w ramach swojego tematu musi tego pilnować, w razie kłopotów- Wy jako admini powinniście interweniować (nie wiem jakie macie możliwości, ale najlepiej takiego posta zwyczajnie usunąć) i jeszcze ważna rzecz, żeby to robić bez zbędnego szumu i dyskusji w danym temacie. Jeszcze taka sprawa- chyba oczywista, ale lepiej mieć to omówione. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie, jeżeli to autor tematu będzie decydował o ostatecznym usunięciu jakiegoś posta.
Cypek masz oczywiście racje- tematy przeznaczone do "luźnych" dyskusji, są w pewnym zakresie wyłączone z powyższych zasad.
4. Popieram Czacze.
5. Do wyglądu nie mam zastrzeżeń, ale zgodzę się z Wami jeżeli będziecie chcieli coś pozmieniać.
6. Oczywiście jestem za, ale jak to zrobić??

Mam jeszcze jedną propozycję: nie wiem , czy to jest możliwe, ale przydałoby się więcej emotów. Mamy teraz skromny wybór a przecież jest ich znacznie więcej.

Może to nie jest napisane zwięźle, ale inaczej nie mogłem. Tak się jakoś rozpisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Virus
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 5:54, 10 Sie 2005    Temat postu:

Sam jeszcze nie wiem jak zachęcić więcej osób ale już nad tym pracuje. Jak wpadne na jakiś pomysł to zaraz o tym napisze.

Co do emotikonek to spróbuje coś zmienić

Jeszcze parę słów odnośnie pkt. 3: Niestety nie zawsze można określić czy dany post odbiega od tematu czy nie. Są takie które tylko troche zbaczają z kursu a są i takie, których zupełnie nie powinno być. I mogą powstać kłótnie odnośnie tego czy post jest na temat czy nie. I sie zaczną schody: ten sie wkurwi, ta sie obrazi itp. I jak tu być adminem?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Studnia
Learning



Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: krzyżacka twierdza (tymczasowo)

PostWysłany: Czw 1:48, 11 Sie 2005    Temat postu:

Co do punktu nr 3. Dlatego jestem za tym, żeby ostateczna decyzja należała do założyciela tematu- uniknie się wtedy zbędnego gadania, a cała wiana może iść na zarządce. Ma on zresztą prawo do podejmowania pewnych decyzji w obrębie własnego tematu (tak mi się przynajmniej wydaje).

Przeglądałem dzisiaj inne forum i mam pare pomysłów, nie są to żadne rewelacje, ale o tym już dzisiaj nie dam rady pisać (dzisiaj po południu to zrobie).
Cały czas jednak pojawia sie problem- jak zachęcić "obcych" do dyskusji u nas?? Oczywiście najpierw muszą powstać specjalne działy, ale co potem?? Damy ogłoszenie do Pałuk?? Żeby znaleźć się na liście top10 trochę jeszcze nam brakuje, więc trzeba poszukac jakiegoś rozwiązania. Trochę chamsko jest wejść na inne forum i wepchnąć tam link do nas. Można zacząć od znajomych, dać im adres i w ogóle, ale czy to wystarczy?? Trzeba się jeszcze nad tym zastanowić :grin:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SANtO
Learning



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 20:57, 11 Sie 2005    Temat postu:

Ja popieram i jestem za propozycjami wyżej wymienionymi... proponuje jeszcze LOGO, o którym jest głośno - ale nikt nic konkretnego nie mówi...
1. Ma to być foto czy grafika wektorowa, rozmiary - (to do adminow)
2. Co ma przedstawiać - tu proponuje stworzenie tymczasowego dzialu zeby kazdy mogl sie wypowiedziec
- i ta metoda moze wejsc w zycie na stale - tworzyc tematy tymczasowe - wtedy nie bedziemy musieli prowadzic niepotrzebnego smietniska... jest temat i po jakims czasie go nie ma - no chyba ze Archiwisci chca prowadzic dokumentacje :-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Studnia
Learning



Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: krzyżacka twierdza (tymczasowo)

PostWysłany: Czw 23:31, 11 Sie 2005    Temat postu:

Logo to rzeczywiście dobry pomysł- nie nowy, ale cały czas aktualny :grin: :-)

Co do moich propozycji, to mam pewien pomysł (chyba nic nowego, ale tak mi się przypomniało).

Jeżeli chcemy stworzyć forum dla ogółu internautów, to proponuje oprócz tego zrobić jedno forum tylko dla naszej klasy, żebyśmy cały czas mięli gdzie wypisywać głupoty. Dobrze by było gdybyśmy to forum zabezpieczyli hasłem, po to, żeby tylko IVc mogła tam wejść. Jeżeli ktoś "obcy" wszedłby na samym początku na prywatne forum IVc to mógłby się przestraszyć i nigdy do nas nie wrócić :grin: - a tego oczywiście chcemy uniknąć.

Jeżeli chodzi o tematy na "otwartym" forum to proponuje następującą listę (jest to oczywiście wersja testowa): Literatura, Polityka, Muzyka, Gry, Film jakiś Offtopic itp. W ramach tych tematów można jeszcze utworzyć jakieś podkategorie (np. w Literaturze- Poezja, Fantastyka itp. w Polityce- Polska, Świat). Dobrze też będzie jeżeli poszczególnymi tematami będą zajmować się ludzie, którzy się na tym znają (widomo, że Czacza nie będzie zajmował się poezją :grin: - znowu Cypek w tym temacie sobie świetnie poradzi).

Jeszcze raz wróce do problemu zebrania ludzi na nasze forum. Czy ktoś ma jakieś propozycje??

Jeżeli chodzi o archiwum, to ponownie wyrażam swoją aprobatę dla tego pomysłu- nie ma nic lepszego, niż porządne ARCHIWUM!! Jest ono niezbędne dla zachowania równowagi na forum Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Virus
Administrator



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 6:06, 12 Sie 2005    Temat postu:

No w końcu jakiś większy odzew. Szkoda że pioter sie nie może wypowiedzieć :sad: Ale do rzeczy:

Santo:

1. Co do loga to możesz się wykazać. Jeśli chodzi o wymiary to zajrzyj do tematu dot. logo.

2. Tymczasowe tematy? No nie wiem czy to ma sens. Przeciesz Studnia aż sie pali żeby prowadzić archiwum :-) Zresztą temat dot. logo już jest.

Studnia:

1. hasło do naszego forum to nic trudnego. Gdybym je wprowadził to prześle wszystkim upoważnionym na priva.

2. Poezja? Literatura? No spoko tylko potrzeba większej ilości moderatorów. Ale z tym że moderator powinien sie znać na tematyce forum które prowadzi nie do końca sie zgadzam. Gdyby trzymać się ściśle określonych reguł to rola admina polegałaby na utrzymywaniu porządku na całym forum i dbanie o sprawy techniczne. Natomiast moderator utrzymuje względny porządek w obrębie własnego wydzielonego przez admina forum i w miare możliwości udziela odpowiedzi na zadawane pytania. Ale my sie reguł rzadko trzymamy..... :lol:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cypis
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:50, 12 Sie 2005    Temat postu:

Studnia: na poczatek proponuje opowiedzenie znajomym o naszym forum + ew. np. wrzucenie linku na opis gg.

Santo: Jestes odpowiedzialny za logo Mruga Potrzebujesz tematu, zeby zbierac pomysly to smialo go zakladaj!

FOR ALL: Mozna by zalozyc temat o nowych tematach (moze jakas ankietka?).
Przychylam sie do tych 14 dni na archiwum.
Proponuje tez umiescic historyjki o Kubusiu, w jednym temacie, w dziale RykowiskoInaczej lub Rykowisko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SANtO
Learning



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:07, 12 Sie 2005    Temat postu:

Nowy dział >>> Strona IVc <<<

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na temat... pośrednio powiazany z przyszloscia tego forum... Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy IVc Strona Główna -> Forum - sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin